Четвер, 18.01.2018, 16:48
Вітаю Вас Гість | RSS

                       Творча знахідка

Каталог файлів

Головна » Файли » Робота з батьками

Як підготувати дитину до школи.
10.03.2012, 19:49

ЯК ПІДГОТУВАТИ ДИТИНУ ДО ШКОЛИ

(Перші батьківські збори уже укомплектованого 1-го класу слід провести у травні

на базі дитячого садка або школи).

1. Обговорення педагогічної ситуації.

2. Виступ учителя.

3. Анкетування батьків.

 Обговорення педагогічної ситуації. Прийшов хлопчик у перший клас. Читає досить вільно, рахує до ста, розв'язує арифметичні задачі на додавання і віднімання, словниковий запас багатий — ніби все в порядку. Але проходить перших два місяці навчання, і його мати починає скаржитись учителю: "Не знаю, що робити з сином. Ми його гак готували до школи, стільки з ним працювали, а похвалитись успіхами не можемо. Головне — зовсім не хоче вчитися. Іграшки таємно носить у портфелі, не дивлячись на те, що я давно їх у нього відібрала і заховала.

1. Що можна сказати про готовність хлопчика до школи?

2. Яку помилку допустили батьки, готуючи сина до школи?

Виступ учителя. В час відродження і розбудови національної си­стеми освіти початкова школа покликана забезпечити загальний ро­звиток дитини: формувати у молодших школярів уміння впевнено чи­тати, писати і лічити, користуватися книжкою та іншими джерелами інформації: формувати загальні уявлення про навколишній світ; сприяти засвоєнню норм загальнолюдської моралі та особистісного спілкування, основ гігієни, виробленню трудових навичок. Тому важ­ливим завданням в період підготовки дитини до школи мас стати ви­ховання у майбутніх школярів почуття відповідальності, самостійності, організованості, готовності трудитися (звичайно, на рівні, до­ступному шести - семирічній дитині); формування правильних мораль­них уявлень, готовності поділитися, поступитися, прийти на допомогу. Обізнаність з моральними нормами, які визначають людські взаємини, здатність дотримуватись правил поведінки в колективі — надійний компас для новачка в новому середовищі.

Готовність дитини до школи вчені умовно поділяють на загальну, інтелектуальну і психолого-педагогічну .

Одне з першочергових завдань сім'ї у забезпеченні загальної готовності дитини до школи полягає в тому, щоб сприяти її нормаль­ному фізичному розвитку, виробленню санітарно-гігієнічних навичок, умінь самообслуговування і побутової праці. Сюди входить також і піклування батьків про нормальне харчування малюка, загартування організму, медичне обстеження.

Інтелектуальна готовність забезпечується оволодінням найпростішими формами мислення (поняттями, судженнями, умовиводами; мислительними операціями (аналізом, синтезом, порівнянням, узагальненням); розвитком допитливості, ініціативи, самостійності, уміння логічно мислити; формуванням умінь і навичок навчальної діяльності (планувати роботу, працювати в певному темпі та ін.).

Розумова готовність дитини до школи передбачає також певний рівень сформованості вміння слухати дорослого і сприймані його вказівки, керуватися ними під час виконання завдання, усвідомлювати необхідність запитати, якщо завдання незрозуміле, оцінювати свою роботу, досягати бажаних результатів.

Велике значення для успішного навчання мас правильність мо­влення. Дитина повинна говорити виразно, правильно будувати ре­чення, послідовно висловлювати свої думки.

До початку навчання у школі майбутні першокласники мають оволодіти такими поняттями: "більше", "менше", "однаково", "стільки ж", "короткий і довгий", "старший і молодший", вміти порівнювати найпростіші множини предметів (геометричні фігури, фрукти тощо).

Значне місце в дошкільному вихованні повинен зайняти діловий настрій дитини на школу, на серйозну навчальну працю, тобто фор­мування її психологічної готовності до навчання. Батькам і треба па­м'ятати, що головними у цій роботі мають стати найрізноманітніші засоби заохочення, а не примусу. Виховну роботу слід будувати на перспективі радісного очікування дня, коли малюк стане школярем; постійно переконувати, що навчання в школі – це серйозна праця, в результаті якої дитина дізнаватиметься про щось нове. Ні в якому разі не варто залякувати труднощами, що можу  виникнути  у процесі навчання.

Пам'ятаючи про те, що в школі часто буває робота нецікава, але важлива, яку потрібно виконувати, слід привчати дитину підкорятися слову "треба", свідомо розбиратися у своїй позиції ("хочу" і "треба"). Варто поступово формувати уміння доводити почату справу до кінця, переборювати труднощі, переживати задоволення від зробленого, не засмучуватись невдачею.

Готуйте дитину жити і працювати в колективі ровесників. Пам'ятайте, що особливі труднощі відчувають учні, які ростуть в сім'ї оди­наками.

Анкета для батьків майбутніх першокласників.

1. Ім'я і прізвище дитини.

2.  Чи вміє ваша дитина читати.

3.  Чи вміє писати?

4.  Чи вміє ваша дитина рахувати?

5.  Якими ласкавими іменами називаєте малюка в сім'і?

6. Особливості характеру дитини (уважність, спостережливість, цікавість, збудливість, дисциплінованість та інші якості).

7. Який у неї слух, зір?

8. Які захворювання перенесла дитина в дошкільному віці?

9. Ім'я та по батькові батьків, освіта. Де і ким працюєте.

10. Хто крім батьків, бере участь у вихованні дитини? Скільки дітей у сімї?

Категорія: Робота з батьками | Додав: granlud
Переглядів: 727 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Перша сходинка школяра
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0