Четвер, 18.01.2018, 16:48
Вітаю Вас Гість | RSS

                       Творча знахідка

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Математика 3 клас

Тема: " Вправи на закріплення таблиць множення і ділення. Розв'язування рівнянь. Задачі вивчених видів.
12.01.2012, 21:05

Урок математики – усний журнал

з комп’ютерною підтримкою

3 клас

Тема: Вправи на закріплення таблиць множення і ділення. Розв’язування рівнянь. Задачі вивчених видів.

Мета: Закріплювати знання учнів з табличного множення і ділення, удосконалювати обчислювальні навички, правила порядку виконання арифметичних дій різного ступеня. Вміння розв’язувати задачі вивчених видів. Вміння складати і розв’язувати рівняння. Збагачувати знання учнів цікавинками про природу. Виховувати любов до математики, до природи.

Обладнання: карточки з прикладами та буквами, рівняння на кожного учня, короткий запис до задач, таблиця з видами ліній, презентація слайдів (сторінки усного журналу).

Хід уроку

І. Організація класу.

- Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен вже приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

- Діти, сьогодні у нас урок математики незвичайний. Незвичайний тому, що проведемо ми його в комп’ютерному класі. Комп’ютер сьогодні буде другом і учителем та допоможе вам пізнати світ прекрасного. Але перш ніж сісти за комп’ютер, давайте пригадаємо правила поводження в комп’ютерному класі, які ми вивчали на уроці „сходинки до інформатики”.

- Не приносити в комп’ютерний клас зайві речі, їжу, напої, жувальну гумку.

- Не можна без дозволу вчителя розпочинати роботу за комп’ютером.

- Не треба торкатися проводів, тумблерів, розеток, роз’ємів, кнопок і клавіш, з якими не знайомив учитель.

- Слід поводити себе тихо, не бавитися, не бігати, не вставляти в комп’ютер різні предмети, не працювати брудними або вологими руками.

- Сидіти слід на відстані не менше 50 см від екрана монітора і спину тримати рівно.

- Тепер, коли ми все пригадали, можемо розпочинати урок математики.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

Тема сьогоднішнього нашого уроку:

Закріплення таблиць множення і ділення.

Розв’язування рівнянь. Задачі вивчених видів( Слайд 1).

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні урок математики незвичайний ще тим, що він буде складатись з сторінок усного журналу.

В самоті нудьгує Бабонька Яга,

Ледве шкутильгає костяна нога.

Буде рада бабця дорогим гостям;

В ліс приходь до неї – все побачиш сам.

- Ви хочете потрапити в ліс до Баби Яги?

- Для цього нам потрібно перегорнути сторінки усного журналу. Скільки саме? Зараз дізнаєтесь.

1. Каліграфічна хвилинка.

6 6 6 6 6 6 6 6 6 6

- А ще цифра шість означає, що в нашому журналі 6 сторінок, на кожній з яких є завдання.

2. Усна лічба.

Перша сторінка – „Хатинка на курячих ніжках” (Слайд 2).

- В Бабусі Ягусі хатинка жива:

Дві курячих ніжки вона не хова.

Ці ноги стирчать із хатини

І мерзнуть зимової днини.

Купила їй чоботи Баба Яга –

Не влізла в ті чоботи жодна нога.

Хатинка із босими ніжками

Блука лісовими доріжками.

Діти, подивіться: холодно, а хатинка роззута. Але для того, щоб придбати їй взуття, потрібно мати розмір ніг. Тож давайте в цьому допоможемо Бабі Язі, розв’язавши усно приклади.

( На окремих аркушах паперу приклади з однієї сторони, а літери – з іншої. Коли учні правильно розв’язують приклад, відкривається літера).

72 : 8 + 9                    д

49 : 7 + 49                  е

35 : 7 + 35                  в’

36 : 6  - 6                    я

35 : 5 + 50 : 5             н

( 100 – 93 ) * 8           о

5 * 7 + 35                   с

55 + 81 : 9                  т

50 – 42 : 6                  и

40 – 36 : 6                  й

- Тож який розмір взуття у лісової хатинки?

- Так, розмір цих ніг – дев’яностий. Взути такі ніжки непросто.

- Але тепер, знаючи їх розмір, Баба Яга зможе купити взуття на лісному базарі.

3. Математичний диктант.

Друга сторінка – „Смачний супчик” (Слайд 3).

- Їсти бабця захотіла –

Узялась мерщій до діла.

Над багаттям в казані

Варить трави пресмачні.

Накришила змій у юшку,

Потім вкинула петрушку,

Мухомори молоді,

Ще й поганочки бліді.

Ох і супчик вийшов лютий:

Цілих два відра отрути.

 

- Діти, Баба Яга зовсім не знає, що все в супові отруйне. От вона пообідає і отруїться. Але отрута зникне, коли ми гарно напишемо математичний диктант.

Скільки очей у морського їжака, якщо в нього на 3 ока більше, ніж у звичайного.

2 + 3 = 5

2. Довжина дзьоба лелеки 19 см, а чаплі на 6 см менше. Яка довжина дзьоба чаплі?

19 – 6 = 13 см

3. Змія анаконда має довжину 9 м. Якої довжини буде „стрічка” із 7 таких змій, якщо їх довжина однакова?

9 * 7 = 63 см

4. 48 карасів наловили ми усі. А нас всього було 6. Скільки рибок кожен з’їсть?

48 : 6 = 8

5. 8 яблук у корзині приніс їжак своїй дитині. І сказав він: „На мій сину, з’їж четверту з них частину”. Хто тепер з вас відповість. Скільки яблук їжак з’їсть?

8 : 4 = 2

6. Мишка на зиму запаси робила. По 3 зернини в комірку носила. В поле вона вже сходила 6 раз. Скільки зернин в неї є про запас?

3 * 6 = 18

- Молодці, діти, ви добре справились із завданням. Баба Яга вам вдячна. Тепер вона буде їсти неотруйний смачний суп.

Третя сторінка – „Чарівний клубок” (Слайд 4)

- В Баби Яги є чарівний клубок.

Він знає стежини усі на зубок.

Вам будь – який в лісі куточок

Покаже чарівний клубочок.

Але одного разу клубочок, коли розмотався, зачепився за кущ ліщини і… розірвався. А як же бабуся без клубочка? Та є одна таємниця. Якщо ви справитесь з самостійною роботою, то клубочок стане знову суцільним.

Самостійну роботу ми проведемо за комп’ютерами. Працювати будемо парами. Займіть свої місця.

Відкрийте програму „Телевізор”.

 

Включіть телевізор.

Виберіть собі канал. 1 комп’ютер – 1 канал, 2 - 2, 3 - 3, 4 – 4, 5 – 5, 6 – 6.

Перед вами приклади на повторення таблиці множення. За допомогою мишки, ви вибираєте приклад, клацаючи на ньому. Обчислюєте його і за допомогою цифр клавіатури, записуєте відповіді. Після записаної відповіді натискаєте клавішу „Enter”.

Якщо правильно обчислите всі приклади, отримаєте кадр мультфільму.

Фізкультхвилинка

( Мелодія. Спів пташок”)

Приємний спів пташок допоможе вам розслабитись. Схиліть голівки на руки, закрийте оченята. Подумки повторюйте за мною.

Я прийшов до школи вчитись…

У мене все вийде…

Треба бути уважним…

Треба бути спокійним…

В класі в мене друзі…

Вони мене люблять…

Мені приємно…

Я легко дихаю…

В класі сонце, сонце…

Я добре працюю…

Четверта сторінка – „Бабусина ступа” (Слайд 5)

Нащо Ягуся тримає ступу?

У ступі можна зварити супу,

Пере білизну в ній Бабуля.

Відро це, ночви, чавун, каструля.

Велика користь з цієї ступи:

В ній зберігає Бабуся крупи.

Ще варить ступа гриби в сметані

І носить воду старій для бані.

 - Але для того, щоб крупи ніхто не вкрав, бабуся їх замкнула замком, а ключ загубила. Замок у Бабусі чарівний, він відчиниться лише тоді, коли ви правильно розв’яжете рівняння.

(Кожному учневі дається карточка з рівнянням. 2 учні розв’язують на дошці, а інші -  в зошитах. Потім зачитують розв’язані рівняння)

х * 7 = 28                   b + 5 = 45

х * 3 = 15                   х + 5 = 25

6 * х = 18                   13 + х = 20

b * 5 = 45                   20 + х = 100

а * 5 = 35                   х + 15 = 50

4 * х = 16                   с + 19 = 20

П’ята сторінка – „Чарівна мітла” (Слайд 6)

- Мітла в Бабусі теж не дрімає:

На ній в розвідку Яга літає.

Підлогу чистить із килимами

Та відганяє мух з комарами.

Але якось Баба Яга летіла на мітлі в гості до лісовика. Раптом поламалась мітла. Що ж робити? Діти, мітла знову стане справною, коли ми розв’яжемо задачу 1, що на ваших столах.

У будинку проживає 97 осіб.

Серед них 29 чоловіків, 33 жінки, а решта – діти.

Скільки дітей живе в цьому будинку.

(Задачу читає вчитель, потім учні самостійно; вчитель вивішує скорочений запис задачі).

Чоловіків -  29 ос.

Жінок – 33 ос.                                  97 ос.

Дітей - ? ос.

Про що йде мова в задачі? ( Про жителів будинку: чоловіків, жінок, дітей).

Скільки всього осіб проживало в будинку? (97)

Скільки серед них було чоловіків? (29)

Скільки серед них було жінок? (33)

Що сказано про кількість дітей? (Решта діти)

 

Про що запитується в задачі? (Скільки дітей живе в будинку?)

Повторіть ще раз задачу.

То скільки чоловіків проживає в будинку? (29)

Скільки жінок проживає в будинку? (33)

Всі вони проживають в цьому будинку. Знаючи це, про що можемо дізнатись? (Скільки чоловіків і жінок разом проживає в будинку)

Якою дією? (Додавання: 29 + 33)

Скільки всього осіб проживає в будинку? (97)

Хто сюди входить? (Жінки, чоловіки і діти)

Якщо ми знаємо кількість чоловіків і жінок разом, то про що ми можемо дізнатися далі? (Скільки проживає дітей)

Отже на скільки дій задача? (На дві)

Про що дізнаємося в першій дії? (Скільки чоловіків і жінок разом проживає у будинку)

Що дізнаємося в другій дії? (Скільки проживає дітей)

(Записуємо задачу з коментуванням на дошці і зошитах).

1) 29 + 33 = 62 (ос.) – проживає в  будинку чоловіків і жінок.

2) 97 – 62 = 35 (ос.)

Відповідь. В будинку проживає 35 дітей.

Шоста сторінка – „Чорний кіт” (Слайд 7)

- Живе у Яги, як старенька каже,

Сто, а чи більше літ,

Чорний – пречорний, чорніший від сажі,

Великий, домашній кіт.

І вдень, і вночі посьорбавши каші,

Охороняє вхід

Чорний – пречорний, чорніший від сажі,

Великий і вірний кіт.

От і лежить на печі, як на пляжі,

Сто, а чи й більше літ

Чорний – пречорний, чорніший від сажі,

Великий, лінивий кіт.

 

 

Я зовсім не лінивий, - сказав кіт і пішов ловити рибу. Зловив рибку, яка попросила виконати задачу 2, що на вашому столі.

Як називається кожна лінія?

Пряма

Крива

Ламана

Тож саме про ламану лінію йтиме мова в задачі.

Прочитайте задачу.

Знайти довжину ламаної, що складається з відрізків завдовжки 3 см, 2 см, 7 см.

Як знайти довжину ламаної?

Довжина І відрізка – 3 см

Довжина ІІ відрізка - 2 см              ? см

Довжина ІІІ відрізка – 7 см

(Учні записують скорочений запис і розв’язання задачі на дошці і в зошитах)

3 + 2 + 7 = 12 (см)

Відповідь. Довжина ламаної – 12 сантиметрів.

ІV. Підсумок уроку.

Діти, які ж завдання запропонувала вам Баба Яга?

Сьогодні на уроці ми розв’язували приклади на закріплення таблиці множення і ділення, рівняння та задачі.

Більшість з вас були активними, дисциплінованими, тому і потрапили в ліс до Баби Яги, яка вам говорить „Спасибі”.

Швидко спливають хвилинки,

От і прощатись пора.

Я на прощання вам зичу

Щастя, здоров’я, добра.

 

Категорія: Математика 3 клас | Додав: granlud
Переглядів: 5638 | Завантажень: 17 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Перша сходинка школяра
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0