Вівторок, 21.11.2017, 18:32
Вітаю Вас Гість | RSS

                       Творча знахідка

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Я і Україна

Моря. Охорона водойм.
12.04.2012, 08:52

Тема: Моря. Охорона водойм.

Мета: Сформувати у дітей поняття „море”, ознайомити із рослинами і тваринами моря, морями України. Розвивати спостережливість, уміння аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки. Виховувати любов до природи, бережливе, дбайливе ставлення до природи, уміння раціонально використовувати її ресурси.

Обладнання: карта України, кросворд на дошці.

ХІД    УРОКУ

І.     Організація класу.

-          Діти, у нас на уроці гості. Поверніться до них, усміхніться оченятами, привітайте їх сердечно та щиро. А тепер сідайте, погляньте одне на одного, усміхніться. Хай сьогоднішня зустріч принесе задоволення від дуже нам всім потрібної роботи. Тож не втрачаймо ні хвилинки даремно.

ІІ.    Оголошення теми і мети уроку.

-          На сьогоднішньому уроці ми будемо вивчати море, ознайомимось із рослинами і тваринами морів. Ви дізнаєтесь про моря, що є в Україні.

-          Друзі, сьогодні наша зустріч буде проходити у формі засідання клубу веселих і кмітливих. На товариському полі бою зустрінуться 2 команди: „Винахідливі” та „Кмітливі”. Зустрічаємо їх.

-          А зараз візитна картка кожної команди.

-          Шановні болільники! Чи готові ви до витримки і відносного спокою? Сьогодні нашу зустріч судитимуть ваші вчителі й батьки. Всі учасники гри повинні знати правила.

1.        За порушення дисципліни – підказки, викрики – журі має право зняти з команди від 2 до 5 балів.

2.        Журі прошу оголошувати своєчасно результати конкурсів.

3.        За правильні відповіді команди будуть нагороджуватись жетонами, які потім підрахуємо.

4.        Домашнє завдання для команд було визначено раніше : вивчити вірші, пісні які стосуються темі зустрічі.

-          Отже, у нас все готове до початку КВК, залишилось побажати тільки успіхів учасникам гри та їх болільникам.

ІІІ. Основна частина.

1.Привітання команд. ( Команди мають свою емблему, назву ).

2. Конкурс емблем  ( 5 балів ).              

3. Проба сил ( розминка ).

- За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо команда не

знає відповіді на питання, вона може пропускати його і відповідати на наступні запитання. Питання задаватимуться командам по черзі.

ЗАПИТАННЯ:

1)          Яку водойму називають озером?

2)          Чим ставки відрізняються від озер?

3)          Як поділяються озера за походженням?

4)          Чому є прісні і солоні озера?

5)          Що таке джерело?

6)          Як утворюється річка?

7)          Які моря України ви знаєте?

8)          Як ви думаєте, чи можна назвати Україну морською державою?

9)          Що таке море?

10)        Опишіть море в тиху і вітряну погоду.

11)        Які рослини ростуть у морях?

12)        Які тварини живуть у морях?

13)       Як людина використовує дари моря?

14)        Чому вода у морях солона?

15)        Чому люди їдуть відпочивати до моря?

16)        Яке значення води у житті людини?              

17)        Чому воду треба економно використовувати?

18)        Як треба оберігати воду від забруднення?

19)       Якими морями на півдні омивається наша країна?

20)        Чи може людина прожити без води? Чому?

4. Конкурс картографів „ Збери карту „.

- Перед нами карта нашої держави. Вона рясніє назвами численних міст, селищ, річок, морів, височин, низин та інших географічних об'єктів. Вони розрізані на шматочки у вигляді неправильних обрисів.

Завдання таке : кожен представник з команди повинен із шматочків її

зібрати. Хто швидше і найправильніше збере?                                        

5. Конкурс „ Це повинні знати всі „.

Треба розгадати кросворд  ( записано на дошці ).


1)       Тварина теплих морів, яка від доторкання світиться. ( Ночесвітка ).

2)       Їжа для багатьох мешканців моря. ( Водорості ).

3)       Настільки солоне море, що в ньому не можуть жити ні рослини, ні тварини. ( Мертве ).

4)       Водорості з яких виготовляють папір. ( Зелені ).

5)       Тварина моря. ( Дельфін ).

6)       Риба, яка має різноманітну, плямисту забарвленість, що дозволяє їй ховатися від хижаків. ( Камбала ).

7)       Заглиблення, по якому постійно тече річка. ( Русло ).

8)       Рибний продукт. ( Ікра ).

9)       Тварина,  тіло якої нагадує великий гриб – голова, як шапка гриба, від якої відходять щупальці. ( Медуза ).

6. Домашнє завдання: конкурс пісень, де є слова: вода, ріка, море.

-          Українці – співучий  народ. Кажуть, де 3 українці, там цілий хор. Споконвіку наші предки мали хист до співу. А як вмієте співати ви?

               ( Діти виконують пісні ).

7. Конкурс болільників.

( Запрошую по одному учаснику від кожної групи болільників. Прошу по черзі назвати річки нашої області,  ріки та моря України ).

    Конкурс проводиться у формі гри: кожен з учасників називає слово. Програє той, хто припиняє гру.

8. Слово журі.

9. Конкурс капітанів.

Він вимагає швидкої реакції,  кмітливості, вміння зосереджуватись.

Ви по черзі називаєте  ( 3 )  географічні об'єкти України, які представник іншої команди повинен показати на карті. ( Оцінка – 1 бал за правильну відповідь ). Не забувайте, як треба правильно показувати географічні об'єкти.

IV. Заключне слово дітей.

V. Підведення підсумків КВК.

-          Слово для підведення підсумків і оголошення переможців  КВК надається голові нашого шанованого журі. Команда, яка перемогла, нагороджується зошитами.

-          Ось закінчується наш урок. Ростіть же справжніми українцями, з гарячими серцями, розумними головами, чистими помислами, щирими душею.

VI. Домашнє завдання.

         Опрацювати статті з підручника „Моря”, „Охорона водойм”.

Категорія: Я і Україна | Додав: granlud
Переглядів: 2987 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Перша сходинка школяра
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0