Вівторок, 21.11.2017, 18:36
Вітаю Вас Гість | RSS

                       Творча знахідка

Каталог файлів

Головна » Файли » Години спілкування

Вчи і поважай правила дорожнього руху.
30.12.2012, 13:41

З кожним роком зростає інтенсивність автомобільного руху на доро­гах країни. А це, в свою чергу, підвищує відповідальність всіх учасників дорожнього руху: водіїв, пішоходів, пасажирів. Тому великого значення набувають знання правил дорожнього руху та їх дотримання.

Щоб машини вправно їздили по дорозі, люди придумали Правила до­рожнього руху. В січні 1683 року Петро І видав наказ про введення Правил дорожнього руху, та справжні правила почали діяти лише через 125 років. Ці правила вказували, де можна було їздити, де можна зупинятися кінним екіпажам. Був введений правосторонній рух. Ці правила з часом змінюва­лися, доповнювалися. В 1891 році в нашій країні з'явився перший автомо­біль. Він мав право їхати зі швидкістю 26 км/год. З приходом на дороги автомобілів Правила дорожнього руху ще більше змінювалися. Для переве­зення людей з'явилися трамваї, автобуси, тролейбуси.

Ідуть вулицями люди. Йдуть на роботу, до магазинів, на прогулянку. Діти поспішають до школи. Їздять дорогами автомашини. І щоб не виника­ли аварії, не трапилася біда - всі мають знати про регулювання дорожнього руху. Рух на дорогах і вулицях регулюється за допомогою: дорожньої роз­мітки; світлофорів; регулювальників; дорожніх знаків.

Дорожня розмітка - це лінії та написи, що наносяться на проїзну час­тину білою та жовтою фарбами. Дорогу необхідно переходити в переході «зебра». Спочатку треба подивитися ліворуч, і якщо машин немає - дійти до середини дороги і подивитися праворуч. Пересвідчившись у тому, що дорога вільна, можна закінчувати перехід. Це в тому випадку, коли відсутні світлофор або регулювальник. Ні в якому разі не перебігайте проїзну час­тину, це дуже небезпечно! Не виходьте на проїзну частину з-за транспорту, що стоїть. Водій, який об'їжджає автомобіль, вчасно може вас не побачити та раптово загальмувати. Якщо на вулиці є підземний пішохідний перехід, переходячи вулицю, обов'язково користуйтеся ним. Не грайтеся на проїз­ній частині вулиці або поблизу неї. Ваші пустощі можуть стати причиною дорожньо-транспортної пригоди. Велосипедисту до 14 років виїжджати на дорогу, де рухається транспорт, суворо заборонено.

У місцях, де рух регулюється світлофорами, пішоходи повинні корис­туватися його сигналами. Переходьте дорогу тільки на зелене світло. Перш ніж зійти з тротуару на проїзну частину, переконайтеся, що транспорт зу­пинився. Червоний сигнал світлофора забороняє переходити дорогу. На жовтий сигнал світлофора переходити дорогу заборонено, але, якщо він з'явився, коли ви вже почали перехід, чекайте зеленого сигналу на середині дороги, в жодному разі не намагайтеся бігти назад або вперед. Якщо ж ви вже перейшли середину дороги, спокійно закінчуйте перехід.

Та не завжди на перехрестях висить світлофор. Що ж робити, коли його немає? Замінити його може регулювальник. Це сувора і турботлива людина - співробітник державної автоінспекції. В руках у нього смугаста паличка. Змахне нею вгору, поведе вбік, опустить… Він регулює рух, вка­зує, кому стояти, а кому - їхати. Він веде важливу розмову одразу з усіма водіями машин та з усіма пішоходами.

Якщо ви подивитесь на карту України, то побачите, що вона покрес­лена лініями залізниць. Вони, немов гігантські вулиці, по різні боки яких розташовані міста і села, станції і полустанки.

Спробуйте уявити себе на місці машиніста, який побачив на рейках підлітка. Машиніст не в змозі, як шофер, крутити кермо вліво чи вправо. Непросто і зупинити потяг. Останнім часом незрівнянно зросла швидкість руху потягів. Вона сягає 100 кілометрів на годину. Навіть після гальмуван­ня до повної зупинки потягів продовжує рухатися не менше кілометра.

Не всі знають, що при сучасних швидкостях потягів утворюється повіт­ряна хвиля, яка може затягти під колеса людину, що стоїть на краю платфор­ми. Те ж саме може трапитися і в зоні між двома зустрічними потягами - потужні потоки повітря можуть також збити з ніг і смертельно травмувати. Тому, перебуваючи біля залізниці, слід дотримуватися таких правил:

Для переходу колій треба користуватися пішохідними мостами або спеціальними настилами (переїздами). Перш ніж переходити колію по на­стилу, переконайтеся, чи немає поблизу потяга. Забороняється їздити на підніжках вагонів, у тамбурах і на перехідних майданчиках, відчиняти вхі­дні двері вагона під час руху, ходити по коліях, по шпалах біля рейок, а також їздити велосипедом чи мотоциклом на пероні, між коліями або в місцях дозволеного переходу. Заходьте у вагон і виходьте з нього не під час руху потяга, а після повної зупинки. Заходити у вагон треба лише з боку посадочної платформи. Проїзд у пасажирських потягах дітей віком до 10 років без супроводу дорослих не допускається.

Коли помітили, що хтось порушив правила особистої безпеки, не за­лишайтеся сторонніми спостерігачами. Бережіть себе та інших від нещас­них випадків.

Метро - швидкісний та зручний вид транспорту, яким охоче користу­ються мешканці великих міст. Метро - складний і налагоджений механізм, і якщо порушувати правила користування, можна легко опинитися в екст­ремальній ситуації. Найвищий ризик завдати собі та іншим шкоди - на ескалаторі. Якщо ви не тримаєтеся за поручень, то під час раптової зупинки ескалатора (а на багатьох станціях майже щогодини пасажири щось гублять або розсипають), інерція руху кине вас уперед. Валіза чи інший вантаж, який ви не притримали або поставили на поручень, полетить вниз, збиваю­чи з ніг інших пасажирів. А в того, хто біг ескалатором, швидкість падіння під час раптової зупинки буде вдвічі-втричі більша. Неважко також здога­датися, що людина, яка сидить на східцях, має всі шанси не тільки зачепи­тися полами одягу, а й «полетіти» сторч головою.

Нерідко через безвідповідальність дорослих під час руху ескалатора страждають діти. Залишена без догляду дитина підкладає пальці під пору­чень і калічить руки; її гумове взуття може затягти сходами або фартухом балюстради; якщо під час сходження з ескалатора дитину не тримати за руку, вона може втратити рівновагу, впасти та потрапити пальцями під гребінку. У всіх цих випадках черговий повинен терміново зупинити еска­латор. Але якщо допомога за якихось причин запізнилася, натиснути кноп­ку аварійного гальма має хтось із пасажирів.

Екстремальні ситуації на платформі виникають не так часто, але й тут можна уникнути зайвого ризику. Не слід підходити до краю платформи, адже хтось на бігу може вас випадково штовхнути чи ви самі можете по­сковзнутися. Потяг, що під'їжджає на станцію, може зачепити вас дзерка­лом. Навіть під час посадки є ризик опинитися на колії - натовп пасажирів може виштовхнути вас у простір між вагонами.

Щоб уникнути більшості нещасних випадків у метрополітені, слід пам'ятати та дотримуватись кількох рекомендацій:

Очікуючи потяг, стояти у місці найменшого скупчення людей (найчастіше - це середина платформи, але не завжди), по можливості далі від краю платформи. Підходити до дверей вагона тільки після повної зупинки потяга та виходу пасажирів з вагонів. Якщо у вагоні багато людей, краще пропустити 1-2 потяги. Виходити та заходити у вагон у числі останніх. Якщо ви щось упустили на колію, не намагайтеся самостійно дістати свої речі – у чергового по станції для цього є спеціальне пристосування. Якщо при аварії або технічній неполадці на лінії потяг зупинився у тунелі, не панікуйте і виконуйте всі розпорядження робітників метрополітену. Не бійтеся на вимогу робітників метро вийти із вагона у тунель і рухатися по рейках - нікуди не звертайте і тримайтеся правої сторони. Пам'ятайте, що зліва розміщується контактна рейка, що знаходиться під високою напругою.

Ми з вами кожного дня користуємося громадським транспортом і тому повинні твердо засвоїти та виконувати такі правила:

            Темної доби уникати безлюдних зупинок. Очікуючи транспорт, стояти на добре освітленому місці, поруч з іншими людьми. Не спати, перебуваючи у транспортному засобі, який рухається: небезпечно не тільки проспати потрібну вам зупинку, скільки отримати травму під час маневру чи різкої зупинки. Не притулятися до дверей, не стояти на сходинках та у проході.

Слід не забувати також і про кримінальну небезпеку. Якщо на підлозі стоять ваші валізи чи сумки, тримати їх у полі зору, а краще на колінах. Пам'ятати, що у громадському транспорті часто діють кишенькові злодії, а їх улюблені місця - поблизу проходів та дверей. Намагатися не сідати у порожні автобуси, тролейбуси, трамваї, а якщо ви єдиний пасажир і їдете пізньої години, сідати ближче до водія і не біля вікна, а ближче до проходу, тоді до вас буде важче підсісти.

Хтось сказав, що ніщо так не зближує людей, як громадський транспорт. Поважайте один одного, будьте взаємно ввічливими, тоді поїздка, нехай інколи досить тривала, не буде для вас і для інших обтяжливою.

Категорія: Години спілкування | Додав: granlud
Переглядів: 1996 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Перша сходинка школяра
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0